Arta Bioptica si comunicari prin Internet

Bioptical Art - Liviu Iliescu

Arta bioptica ofera modalitati inedite de comunicari intermediate de INTERNET prin aceea ca se pot realiza compozitii spatiale, cinetice in conversatie cu unul sau mai multi interlocutori. Expunerile din caret completate de brevetul "Metoda pentru redari cinetice de tip stereoscopic" explica tehnicile prin care se pot realiza aceste conversatii "fara cuvinte". Aceste tehnici pot fi asimilate treptat, parcurgand cateva etape astfel:

Sunt subiecti care, desi raspund pozitiv la testul de mai sus, nu-si pot forma privirea bioptica. Acestia trebuie sa foloseasca dispozitivul bioptic, care se poate livra la cerere.

Rezumatele in engleza se refera la capitolele scrise in romana. La cerere vi se poate transmite si traducerea lor in engleza, cu eventuale explicatii suplimentare.

Precizez ca, folosind arta bioptica, se realizeaza spatii fundamental diferite de sistem 3D ce prezinta a treia dimensiune numai datorita perspectivei.

Prin tehnicile artei bioptice se creeaza profunzimi virtuale de tip stereoscopic.

In figura 43 este reprezentat un patrat pe care ne propunem sa-l rotim in jurul diagonalei XX, dispuse pe verticala. In cazul 3D, prin rotire vor aparea succesiv romburi, o linie verticala, iar romburi, si apoi patratul incheind ciclul. In cazul tehnicilor artei bioptice se percep o succesiune de forme spatiale, alese dintr-o infinitate de posibilitati. Forma bioptica, mai ales tabloul pictat in ulei, ofera perceptii elemente de rafinamente artistice. La cerere si in conditiile care se vor stabili, se pot livra tablouri bioptice de tipul celor prezentate in reproducerile R1 R11.

Compozitia bioptica, pictura sau forma in spatiu, asa cum sunt descrise, pot fi contemplate fie cu tehnicile M1, M2, M3, M4, prin care se pune in evidenta intreaga gama a fenomenelor bioptice, fie cu privire normala.

In acest caz, pictura (de exemplu) apare ca o compozitie conventionala. Formele in arta bioptica sunt imaginare, abstracte, dar prin conferirea celei de-a treia dimensiuni, ele devin obiectuale (vezi tablourile R1, R3, R6). De asemenea, peisajul este neconventional, dar verosimil (vezi tablourile R4, R5, R7).

Efecte deosebite, mai ales de hiprrealism, apar la reducerea unor forme naturaliste (imaginare), ca in tablourile R1,R9.

O alta categorie de aplicatii care se adreseaza mai ales unor investitori o reprezinta construirea unui PSIHODROM sau a unui monument cu efecte cinestatice" (vezi descrierile). Ele reprezinta doua ipoteze prin care interpretez enigmatica schita a lui C. Brancusi, pe care el a denumit-o "Relativement tel que moi" (vezi fig. 35, 36, 37, 38, 39 si reproducerea R14 ). Aceste aplicatii se pot face etapizat, prin prezentarea unor detalii, si, eventual la cerere, executarea unei machete functionale.